کمک یار مهندسین عمران

مجموعه مطالب مهندسی عمران

کمک یار مهندسین عمران

مجموعه مطالب مهندسی عمران

کمک یار مهندسین عمران

اینجانب سعید حجتی دانش آموخته کارشناسی ارشد سازه دانشگاه شهید باهنر کرمان می باشم. در این وبلاگ قصد دارم تجربیات خود را که ماحصل تدریس و کار در زمینه محاسبات، مقاوم سازی، نظارت و اجرای سازه های فولادی و بتنی است در اختیار دانشجویان و همکاران قرار دهم.

همچنین پذیرای سفارشات همکاران و دانشجویان چه در زمینه پروژه های کارشناسی، کارشناسی ارشد و یا تهیه دفتر چه محاسبات سازه و -نقشه های اجرایی سازه های های مختلف هستم.

برای تدریس حضوری در کرمان و سیرجان می توانید از راهای زیر با اینجانب در ارتباط باشید.

راه های تماس:

موبایل : 09131453537
ایمیل : strainblog@yahoo.com
سابقه فعالیت اینجانب :

محاسب پروژه های مختلف ساختمانی در کرمان
مدرس دوره های اموزشی امادگی ازمون نظام مهندسی
مدرس دوره های مختلف اموزش نرم افزار های مهندسی عمران , Etabs, Revit, advance steel , Autocad....

هر گونه کپی برداری از مطالب این وبلاگ تنها با ذکر منبع مجاز است.
http://instagram.com/civil_learning87
https://t.me/strainblog

آخرین نظرات
  • ۲۵ فروردين ۹۸، ۱۳:۴۱ - سیماتک ایرانیان
    تشکر
چنان با مردمان خو کن که بعد مردنت .... مسلمانت به زمزم شوید و هندو بسوزاند
زکات علم نشر آن است
خوشحال می شوم نظرات و پیشنهادات خود زا نسبت به مطالب وبلاگ با اینجانب در میان بگذارید

یکی از مزایای اسکلت با اتصالات پیچی توانایی اجرایی برای عدم جوشکاری در سایت است. بدین شکل که اگر ستون ها بصورت درختی  ( بدین شکل که بخشی از تیر را بصورت دستک به ستون جوش می دهند که معمولا  در ناحیه نقطه عطف لنگر خمشی ناشی از بار ثقلی قطع می شود )  در کارگاه تولید شوند و در سایت اعضای دیگر مثل بادبند یا تیر ها بصورت پیچی به بکدیگر وصل شوند دیگر نیاز به عملیات جوشکاری در سایت نیست. جوشکاری در کارخانه این امکان را فراهم میکند که جوش ها همواره بازرسی شوند و همچنین کیفیت جوشکاری بدلیل سهولت و ایمنی بیشتر بسیار بالاتر خواهد بود.

اما اتصالات پیچی نیز عاری از عیب نیستند. عمده مشکلات انها خطر زنگ زدگی و لق شدگی است. برای جلوگیری از لق شدن یا شل شدن پیچ ایئن نامه مقرر کرده است که در مناطق لرزه خیز اتصالات پیچی بصورت اصطکاکی اجرا شوند. بدین معنا که پیچ زمانی که سفت شد  یک اضافه سفت شدن مجددی را به پیچ اعمال میکنند که باعث قفل شدن صفحات فلزی متصل شده بهم می شود ( Clamping force   ( و در هنگام بار های لرزه ای این صفحات جابجا نشده و مانع از شل شدن و لق شدن پیج می شود.

برای درک بهتر موضوع میتوان مثال اتصال در اعضای یک خودرو را داد. بدلیل اینکه اعضای خودرو تحت بار های رفت و برگشتی و ارتعاشی هستند اتصالا پیچی ان نیز باید اصطاکی یا همان پیچ ها پیش تنیده باشند تا تحت ان بار ها پیچ ها شل نشوند. بدیهی است که سفت کردن بیش از حد تعیین شده باعث بریدن پیچ می شود.

برای اعمال تنش پیش تنیده به پیچ نیازمند آچاری به نام ترکمتر هستیم. عملکرد آچار ترکمتر بدین صورت است که لنگر پیچی مورد نیاز برای بوجود امدن نیروی کششی مورد نیاز به پیچ را بصورت دقیق اعمال میکند. انواع مختلفی از ان در بازار موجود است که معروفترین آن ترک متر کلیکی یا تقه ای است.  این مدل آچار ترکمتر درون دسته خود فنری با سختی معلوم دارد که کاربر میتواند با پیچاندن دسته میزانی که  فنر باید در اثر اعمال ممان روی محور پیچ فشرده شود را تعیین کند. البته کاربر فقط میزان لنگر پیچشی را مشخص میکند ولی از طریق کالیبراسیونی که سازنده قبلا انجام داده در واقع میزان فشردگی فنر تعیین می شود. زمانی که کاربر اچار را روی پیچ قرار می دهد نیرو را بر دسته اعمال میکند فنر فشرده می شود تا زمانی که به حد تعیین شده می رسد در اینجا یک قطعه که در انتهای فنر به دسته اچار قرار دارد در اثر فشار وارده روی محور طولی اچار میلغزذ و صدایی تقه ای تولید میکند، این صدا علامتی برای کاربر است که لنگر پیچشی مورد نیاز اعمال شده و نیازی به نیروی بیشتر نیست.

 

اینستاگرام

تلگرام 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی